Παράκαμψη της πλοήγησης

ΚΔΑΠ «ΟΜΟΝΟΙΑ» | ΔΕΚΑ ΤρικάλωνΚΔΑΠ «ΟΜΟΝΟΙΑ» | ΔΕΚΑ Τρικάλων

ΚΔΑΠ «ΟΜΟΝΟΙΑ»

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ «Η ΟΜΟΝΟΙΑ»

Διεύθυνση: Μαρτύρων & 5ου Συντάγματος (2ος όροφος), πίσω από τη ΔΕΗ – στο κτίριο της Εργατικής Εστίας.
Τηλ.: 24310 77330
email: omonoia@deka-trikala.gr
Υπεύθυνος: Παπαστάθης Γιάννης

Το ΚΔΑΠ Ομόνοια λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2003 με τη συνδρομή της ΕυρωπαϊκήςΈνωσης, με συγχρηματοδότηση κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και κατά 25% από πόρους του Ελληνικού Δημοσίου (Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Περιφέρεια Θεσσαλίας)

ΣΚΟΠΟΣ του ΚΔΑΠ «Η ΟΜΟΝΟΙΑ» είναι:

- Η δημιουργική απασχόληση των παιδιών για ορισμένο χρονικό διάστημα της ημέρας, εκτός σχολικού ωραρίου, και η σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες ώστε να αναπτύξουν την κοινωνικότητά τους, να ψυχαγωγηθούν, να καλλιεργήσουν τις αισθητικές και καλλιτεχνικές τους δεξιότητες και να συμμετέχουν ενεργά στην πολιτιστική ζωή της πόλης.
- Η εξασφάλιση ελεύθερου χρόνου στους γονείς ώστε αυτοί να μπορούν να ανταποκριθούν στις εργασιακές και άλλες οικογενειακές τους υποχρεώσεις, παράλληλα με την απασχόληση των παιδιών τους σε περιβάλλον ασφαλές και δημιουργικό.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Το ΚΔΑΠ «Η ΟΜΟΝΟΙΑ» απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας Δημοτικού (6-12 χρόνων)
Για την εγγραφή των παιδιών απαιτείται:

  1. Αίτηση γονέα ή κηδεμόνα
  2. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
  3. Βεβαίωση γιατρού
  4. Αντίγραφο εκκαθαριστικού της Εφορίας

Το ΚΔΑΠ λειτουργεί καθημερινά από τις 13.30 – 21.30 όλο το χρόνο καθώς και τις μέρες των Χριστουγέννων και του Πάσχα.

ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του ΚΔΑΠ «ΗΟΜΟΝΟΙΑ» είναι συνολικού εμβαδού 366 τ.μ. αποτελούμενο από 4 μεγάλες αίθουσες (1. Εργαστήριο εικαστικών δραστηριοτήτων, 2. Αίθουσα Ηλκτρονικών Υπολογιστών, 3. Χώρος κινητικών παιχνιδιών – θεάτρου – κουκλοθέατρου, 4. Αίθουσα μουσικής – γραφείο εκπαιδευτών) και βοηθητικούς χώρους

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Το Κέντρο στελεχώνεται με εξειδικευμένο προσωπικό για τη δημιουργική απασχόληση, σύμφωνα με τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται.

Συγκεκριμένα:

Ένας (1) Μουσικολόγος

Ένας (1) Γυμναστής με ειδικότητα κινητικής αγωγής - χορού

Ένας (1) Πληροφορικής

Ένας (1) Ζωγράφος – Γραφίστας

Ένας (1) Θεατρολόγος

και ένα (1) άτομο Καθαριότητας – βοηθητικών εργασιών

Επίσης το ΚΔΑΠ «Η ΟΜΟΝΟΙΑ» συνεργάζεται με εξωτερικό συνεργάτη Ιατρό – Παιδίατρο που επισκέπτεται το χώρο του Κέντρου κάθε εβδομάδα, εξετάζει περιστατικά που τυχόν προκύπτουν, παρακολουθεί την υγεία των παιδιών και συζητά με τους εκπαιδευτές θέματα υγείας και υγιεινής.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Το ωρολόγιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του ΚΔΑΠ «Ομόνοια» για το σχολικό έτος 2007-2008 χωρίζεται σε τρεις ενότητες με κριτήρια επιλογής:

α. την ηλικία των παιδιών

β. τη συνεργασία παιδιών από διαφορετικές ομάδες δραστηριοτήτων

γ. το συνδυασμό μορφών καλλιτεχνικής δημιουργίας

δ. την ευαισθητοποίηση των ομάδων δημιουργικής απασχόλησης σε θέματα κοινωνικά και πολιτισμικά

ε. την ανάπτυξη της κοινωνικότητας των παιδιών με δημιουργικές παρεμβάσεις στην ίδια την πόλη

ΕΝΟΤΗΤΑ Ι

Οργανωμένες δραστηριότητες:

  • Εικαστικά
  • Μουσική - Παιδική Χορωδία
  • Θέατρο
  • Κινητικά παιχνίδια- Παραδοσιακοί χοροί
  • Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές

ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ

Προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης:

Ελεύθερες δραστηριότητες (εικαστικά, μουσική, θέατρο, κινητικά παιχνίδια, ηλεκτρ. υπολογιστές)

  • Μελέτη/ προετοιμασία για το σχολείο
  • Εναλλακτικά προγράμματα συνδυασμένων δραστηριοτήτων
  • Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης στον πολιτισμό
  • Φιλοξενούμενα προγράμματα

ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ

Ομάδες εργασίας- ευαισθητοποίησης 

Στα τμήματα οργανωμένων δραστηριοτήτων (βλ. Ενότητα Ι) υπεύθυνοι είναι οι εκπαιδευτικοί:

Γιάννης Παπαστάθης (Εικαστικά)
Λίλα Αγγέλη (Μουσική- Παιδική χορωδία)
Θάλεια Ντούβλη (Κινητικά παιχνίδια- Παραδοσιακοί χοροί)
Στέφανος Παπαθανασίου (Ηλ. Υπολογιστές)
Μαργαρίτα Παπαμιχαήλ (Θέατρο)

Στα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης (βλ. Ενότητα ΙΙ) και στις ομάδες εργασίας (βλ. Ενότητα ΙΙΙ) οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των δράσεων.

Το δυναμικό των τμημάτων δραστηριοτήτων κυμαίνεται από 15-20 παιδιά κατά τμήμα και δραστηριότητα

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

α) Τμήματα οργανωμένων δραστηριοτήτων

  • Εικαστικά (κ. Ιωάννης Παπαστάθης)

Σκοπός της δραστηριότητας είναι η μύηση του παιδιού στην τέχνη και την καλλιτεχνική δημιουργία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

α) Ιχνογραφία- ελεύθερο σχέδιο: ελεύθερες γραφικές παραστάσεις με μολύβια, ξυλομπογιές και μαρκαδόρους β) ζωγραφική: βασικά χρώματα-δευτερεύοντα/ τόνοι, γνωριμία με τα υλικά :νερομπογιές, δακτυλομπογιές, παστέλ, δημιουργία εικόνων γ) χειροτεχνία- κολλάζ: κατασκευές με χαρτιά και άχρηστα υλικά δ) πλαστική: κατασκευές με πηλό, πλαστελίνη, ανακυκλώσιμα υλικά.

  • Αγωγή Μουσικής (κ. Λίλα Αγγέλη)

Έκφραση του εσωτερικού κόσμου και καλλιέργεια του μυαλού και της ψυχής. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει τραγούδι και εισαγωγή στη χορωδιακή μουσική, παιχνίδια που αφορούν στο ρυθμό και την κίνηση, παιχνίδια με ήχους, με στόχο την εξάσκηση της ακοής και της μνήμης, παιχνίδια που αναπτύσσουν προσωπικές ικανότητες αλλά και την κοινωνικότητα: προσέγγιση, παρουσίαση, επικοινωνία, εμπιστοσύνη. Επίσης ακροάσεις ποικίλων μουσικών ερεθισμάτων και προβολές βίντεο διαφόρων μουσικών δραστηριοτήτων. Δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε πρώτη επαφή με τα μουσικά όργανα κάνοντας τα πρώτα βήματα για την ένταξη τους σε ορχηστρικά σύνολα (ορχηστρική νοοτροπία), αλλά και μέσα από μουσικά παιχνίδια που είναι βασισμένα στα παιδαγωγικά συστήματα ORFF και KODALY να αναπτύξουν το δημιουργικό πνεύμα μέσα από τη μίμηση, την έκφραση και τον αυτοσχεδιασμό.

  • Κινητική Αγωγή (κ. Θάλεια Ντούβλη)

Το πρόγραμμα εκτείνεται σε απλές και πιο σύνθετες μορφές κινητικής έκφρασης και συμπεριφοράς μέσα στην ομάδα: α) ομαδικά παιδαγωγικά παιχνίδια, β) ρυθμική έκφραση, γ) επιδεξιότητα σε όργανα, με στόχο την ανάπτυξη σωματικών ικανοτήτων, την επικοινωνία μέσα από την κίνηση και την ψυχαγωγία των παιδιών.

  • Θεατρική Αγωγή (κ. Μαργαρίτα Παπαμιχαήλ)

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις ενότητες: α) παιδαγωγική του θεάτρου- δυναμική της ομάδας, β) αυτοσχεδιασμοί - ασκήσεις σωματικής έκφρασης- παντομίμα, γ) αγωγή του λόγου - δραματοποίηση συνδυάζοντας βασικές δομές και τεχνικές της σκηνικής τέχνης με ερεθίσματα από τα ίδια τα παιδιά με στόχο της αξιοποίηση του φανταστικού και της ανάγκης τους για δημιουργία.

  • Αγωγή στους Η/Υ (κ. Στέφανος Παπαθανασίου)

Το πρόγραμμα καλύπτει τα εξής: γνωριμία και χρήση Η/Υ, εκπαιδευτικά προγράμματα, εισαγωγή στη δομή και λειτουργία των Η/Υ, γνωριμία με το περιβάλλον των Windows. Επίσης τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να μάθουν την χρήση πληκτρολογίου και να αναπτύξουν την δεξιότητα σε προγράμματα επεξεργασίας κειμένου (π.χ. Σημειωματάριο). Ακόμη να μάθουν την χρήση mouse (ποντίκι) και να αναπτύξουν δεξιότητες σε προγράμματα ζωγραφικής. Τέλος έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούνε με ψυχαγωγικά και παιδαγωγικά παιχνίδια όπως παιχνίδια γνώσεων, ορθογραφίας, παρατήρησης.

β) Προγράμματα συνδυαστικών ομαδικών δραστηριοτήτων δημιουργικής απασχόλησης με θεματική που προκύπτει απο:

1. τη συνεργασία των εμψυχωτών και 2. τη δημιουργία των παιδιών μέσα από την επικοινωνία τους με δύο, παράλληλα ή και ταυτόχρονα, μορφές έκφρασης και επικοινωνίας.

γ) Προγράμματα εξειδικευμένων ομαδικών δραστηριοτήτων καλλιτεχνικής φύσεως: με την προοπτική ο εμψυχωτής και η ομάδα των παιδιών, που έχει ήδη κάνει μια πρώτη επαφή με το χώρο της τέχνης, να προχωρήσουν σε πιο συγκεκριμένες καλλιτεχνικές εφαρμογές πάλι μέσα από την τακτική της δημιουργικής απασχόλησης του Κέντρου:

  • Κουκλοθέατρο (στο χώρο του θεάτρου)
  • Χορωδία (στο χώρο της μουσικής)
  • Παραδοσιακοί χοροί (στο χώρο των κινητικών παιχνιδιών)
  • Χαρακτική- τύπωμα (στο χώρο των εικαστικών)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Σήμερα που το ΚΔΑΠ «Η ΟΜΟΝΟΙΑ» μπαίνει στον 5ο χρόνο λειτουργίας του, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι:

α) καλύπτει τις ανάγκες των οικογενειών ενός πυκνοκατοικημένου και μεγάλου σε έκταση τομέα της πόλης

β) ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των γονιών αναφορικά με τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και την επιθυμία των παιδιών για παιχνίδι μέσα από την ομάδα σ’ έναν χώρο όπου οι μόνοι κανόνες αφορούν τη συνεργασία και την ψυχαγωγία

γ) αναπτύσσει μια γκάμα δραστηριοτήτων που είναι οικείες και ευχάριστες για το παιδί, αφού κινούνται έξω από το χώρο του σχολείου, επιτρέπονται τα λάθη και καλλιεργείται η φαντασία και η ελεύθερη δημιουργία

δ) η ποικιλία των δραστηριοτήτων (οι οποίες στην πλειοψηφία τους έχουν

καλλιτεχνική φύση και το φάσμα των επιμέρους δράσεων που καλύπτουν) ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες των παιδιών.

Τα παιδιά διεκδικούν τη συμμετοχή τους σ’ όλες σχεδόν τις δραστηριότητες. Το θετικό αυτής της τακτικής είναι τα παιδιά να συμμετέχουν σε πολλές ομάδες , να γνωρίζονται μεταξύ τους , να κάνουν φιλίες και να δοκιμάζουν το ταλέντο τους σε πολλές δράσεις

ε) η οργάνωση της δημιουργικής απασχόλησης στο ΚΔΑΠ «Η ΟΜΟΝΟΙΑ» έχει

επιπλέον να προσφέρει με τη συνολική γνώση του αντικειμένου και την κατάθεση της προσωπικής εμπειρίας και πρακτικής στο χώρο του από τον κάθε εκπαιδευτή χωριστά. Εξαιτίας του ό,τι όλοι έχουν συγκεκριμένη ειδικότητα στο χώρο της δημιουργικής απασχόλησης έχουν αναλάβει: α) να επενδύσουν το χώρο τους με δοκιμασμένες τεχνικές, β) να τον επεκτείνουν σε συναφείς δράσεις και γ) να αξιοποιήσουν τη δημιουργικότητα τους και τις καινούργιες ιδέες τους διαμορφώνοντας το προσωπικό ύφος στη δουλειά τους με τα παιδιά.